طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه

بهترین طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه

 طرز تهیه پنکیک ساده

پنکیک  (Pancake) در چند سال اخیر با این نام وارد فرهنگ ما شده است. پنکیک ها را می توان جزو محبوب ترین صبحانه ها در کل دنیا شناخت و به علت روش پخت آسان و مواد اولیه در دسترس می توان به راحتی آن را در منزل تهیه کرد. این کیک تابه ای خوشمزه به عنوان صبحانه، عصرانه و یا میان وعده انتخاب مناسبی است. در ادامه با دوستانه همراه باشید تا با بهترین طرز تهیه پنکیک ساده آشنا شود.

کیک تابه ای ساده

چرا این کیک را با این نام میشناسیم؟

وقتی اسم کیک به گوشمان می خورد اولین چیزی که به ذهن ما می رسد فر گازی و یا برقی است. مواد اولیه کیک را در مدت حداقل ۳۰ دقیقه باید در آن قرار دهیم تا کیک آماده شود. اما پنکیک کاملا متفاوت است و برای تهیه پنکیک ساده دیگر نیازی به فر ندارید. این کیک بر روی تابه درست می شود و در زمان کمتر از ۵ دقیقه آماده است. معمولا پنکیک ها را به همراه خامه، عسل موز توت فرنگی و …. میل می کنند. پنکیک ها انواع مختلفی دارند و خوش طعم ترین آن ها پنکیک وانیلی، شکلاتی است.

مواد اولیه تهیه پنکیک ساده به تعداد ۸ عدد

 

تخم مرغ………………………………….  یک عدد
آرد       …………………………………..یک پیمانه
شکر    ………………………………….سه قاشق غذا خوری
وانیل    ………………………………….نوک قاشق چای خوری
شیر     ………………………………….یک پیمانه
روغن    ………………………………….سه قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر …………………………………. یک قاشق چایخوری
نمک نوک ………………………………….قاشق چای خوری
خامه در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری

مراحل تهیه پنکیک ساده و خوشمزه

برای آموزش طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

قدم اول

ابتدا تمامی مواد مورد نیاز را از یخچال خارج کرده در دمای محیط قرار می دهیم تا پس از ۳۰ دقیقه با محیط هم دما شوند.
برای تهیه پنکیک ساده و خوشمزه ابتدا تخم مرغ را در ظرفی شکسته و توسط همزن دستی یا برقی چند ثانیه آن را بزنید تا بافت آن جدا شود، سپس به همراه شکر و وانیل به خوبی مخلوط کنید تا کرم رنگ شود. می توانید از همزن برقی و یا دستی استفاده کنید.

مخلوط کردن مواد پنکیک

قدم دوم

بعد از اینکه تخم مرغ کرم رنگ شد به آن شیر اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا شیر و تخم مرغ با هم ترکیب شوند. اگر به هر دلیلی نمی توانید از شیر استفاده کنید می توانید آب را جایگزین کنید اما دقت کنید که این کیک تابه ای با شیر بافت بهتر و خوشمزه تری خواهد داشت و ماندگاری آن نیز بیشتر می شود.

قدم سوم

مرحله ی بعدی نوبت اضافه کردن روغن است، روغن را به مواد اضافه می کنیم. مواد را به خوبی با همزن ترکیب می کنیم.

قدم چهارم

در مرحله بعد آرد را با بیکینگ پودر و نمک سه بار الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم. سعی کنید مواد را به آرامی مخلوط کنید تا تمام آرد با مواد مخلوط شود. بیکینگ چودر را به آرد اضافه می کنیم تا پنکیک ما بافت پفکی داشته باشد.

قدم پنجم

در این مرحله تابه ای را روی حرارت قرار دهید تا به خوبی گرم شود سپس توسط یک ملاقه مواد را به آرامی کف تابه به صورت دایره بریزید.

ریختن پنکیک در تابه

 

قدم ششم

بعد از اینکه روی پنکیک حباب زد می توانید آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود.

حباب روی پنکیک

قدم آخر

تبریک میگم شما به راحتی مراحل تهیه پنکیک ساده و خوشمزه رو پشت سر گذاشتید و پنکیک شما به همین سادگی آماده است. این کیک تابه ای خوشمزه  کم شیرین است می توانید آن را به همراه عسل، شیره انگور، نوتلا و اسلایس میوه های فصل مثل موز، توت فرنگی و آناناس دارید میل کنید.

طرز تهیه پنکیک ساده بدون شیر

همان طور که در دستور اشاره کردیم برای تهیه پنکیک ساده به یک لیوان شیر احتیاج دارید تا پنکیکی خوشمزه با بافت عالی داشته باشید. اما اگر شیر در دسترس نداشتید و یا به هر دلیلی نمی توانید شیر مصرف کنید می توانید یک لیوان آب جایگزین شیر کنید، همچنین  کمی گلاب به آن اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

پنکیک خوشمزه

نکات طلایی تهیه پنکیک ساده و خوشمزه

 

  • برای داشتن یک پنیک خوش عطر می توانید شیر را با گلاب مخلوط کنید دقت کنید که مخلوط این دو به اندازه یک پیمانه باشد.
  • اگر در منزل پیمانه ندارید می توانید به جای آن از یک لیوان فرانسوی استفاده کنید.
  • برای تهیه پنکیک ساده اگر شیر در دسترس ندارید می توانید به جای آن از آب استفاده کنید.
  • حتماً از تابه ی نچسب استفاده کنید تا پنکیک شما ظاهر زیباتری داشته باشد. اگر تابه ی نچسب در دسترس نبود کف تابه را کمی چرب کنید تا پنکیک به آن نچسبد و ظاهر زیبایی داشته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که هر دو سمت پنکیک به خوبی و یکنواخت طلایی و پخته شود. این کار را با دقت انجام دهید تا پنکیک شکل زیبای خود را حفظ کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش پخت و تهیه پنکیک ساده را که بارها تست شده است با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم این پپنکیک خوشمزه را در خانه درست کنید و در جمع گرم خانوادگی خود ن.ش جان کنید. پس از پخت تمام پنکیک‌ها، زمان آن رسیده است که آن‌ها را با تزئینات دلخواه سرو کنید. می‌توانید از انواع میوه‌های تازه فصل مانند توت‌فرنگی، موز، و آناناس استفاده کنید یا پنکیک‌ها را با عسل، انواع مربا، نوتلا و کره برای صبحانه‌ای لذیذ و دلچسب تزئین نمایید. ممنون که تا انتها با دوستانه همراه بودید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *